Thursday, 22 August 2013

kegembiraan memerlukan pengorbanan(kesabaran)


as salam...sume...lma dh diri ini tidak mnls blog...sbb sebok dgn final exam...tp alhamdulillah final exam telah selesai...korg tolg doakn yg trbaik untk diri ini ye.....seblm final exam ari tu....diri ini sudh lma tdk bertemu dgn sidia...diri ini amt merinduinya...tp ap kan daya..mgkn sidia bz untk final exam...diri ini amat lah mengerti..tapi stu hri tu....seorng kwn ku ini menjemput diri ini dgn shbt pergi ke rumhnya untk menikmati juadah..maklum la...raya xhbs lgi..hehehhehe..

Kebetulan kwn yg mnjmput ku tu berkwn rapat dgn seorng lelaki yh bernama (H)..(H) itu merupakan kwn baik kpda org yg ku minati......diri ini sbnrnya tidak tahu yg kwn ku itu akn mengajak (H) tu....tp bila tiba di rumh kwn ku itu...ku bertnya kpda kwn ku itu...adakah (H) akn dtg dan kwn ku menjwb ye...alangkah terkejt nya diri ini...tp xtp..blh relax lgi mgkn (H) tu dtg sorg...tp hati diri ini dh berkta yg (H) xkn dtg sorg...

Ternyata tekaan ku memg tepat yg (H) bkn dtg seorg tp dgn kwn2 nya termsk lah sidia...hati ini smggh gmbra saat yg dinantikan tlh tba...walapn diri ini cba untk mlpa kn tp ap kan dya...bila hati telah ad sidia..payah untk melupakan...ku sangkakan itu terakhir ku bertemu dgn dirinya sblm cuti sem bermla...tetapi rupa2nya...allah itu maha adil...ku bertemu dgn nya di dewan exam..sewaktu exam paper 2.alagkah bahagianya diri ini...walaupun nmpak hnya dari jauh tp hati ini amat lah bersyukur..kali ini kusgkakan kli terakhr ku bertmu dgn sidia...tetapi keesokan nya ku bertemu lgi...allah itu maha adil kn...dia sentiasa memberikan yg terbaik untuk diri kita....terima kasih ya allah....diri ini amat mensyukurinya......

Thursday, 1 August 2013

SETIAP YANG BERLAKU ADA HIKMAHNYA...

Assalamualikum...hari ni cahaya nk crte yg esok cahaya nk blik umh...best nya...xsbr nk blk umh....tp snrnya bkn nk crte psl tu sgt pun...sbnrnya chya nk crte psl sidia...sidia balik hari ni...ari selasa ari tu ad kat kolj ad evnt...sidia pun ad...yg plg sdh tu sidia blh plk we cht dgn kwn chya sndri... ya allah..hnya allah shja yg thu prsaan wktu tu...bila chya chat dgn sidia pnya la ssh nk bls..tp dhn kwn chya bls ok je...tp xpe skrg chya sdr hati dn persaan org kita xleh nk pksa...cahay redo klu dia bkn untuk chya...tp chya sdh sbb sikp sidia cm tu...cahaya thu chya xlyk untk sidia...xpe...mgkn ad hkmah untuk sme ni...mulai skrg chya xkn mghrp untk dia...cahaya bhagi bila tgok sidia wlaupn hnya dri jauh......


Tak semua yang kita harap tu blh jdi knyataan....tpi kita mmpu untuk berdoa...allah tu maha pemberi,maha mengetahi sgla yg ada dlm hati kita....mgkn dia sdg mrncg sesuatu untuk diri ini...keajaiban bila2 msa pun blh berlaku...bila allah kata jadi maka jadilah ia....yang pntg kita percye trhdp kekuasan allh.......